۵ خرداد ۱۳۸۷، ۱۱:۳۴

واردات سموم با اخذ مجوز سازمان حفظ نباتات صادر می شود

واردات سموم با اخذ مجوز سازمان حفظ نباتات صادر می شود

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: واردات سموم و حتی تولید و توزیع آن در داخل باید با اخذ مجوز و پروانه لازم از سازمان حفظ نباتات صورت گیرد.

همایون دارابی در گفتگو با مهر گفت: برای جلوگیری از بروز خسارت آفات و بیماریها درگیاهان، اقدامات شیمیایی، بیولوژیک، زراعی و مکانیکی از سوی سازمان انجام می شود که دراین راستا ایجاد شبکه های مراقبت و پیش آگاهی جهت راهنمایی کشاورزان در بخش کشاورزی دنبال می شود.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشورمراقبت از محصولات کشاورزی در باغات، مزارع، مراتع و جنگلها را یکی از وظایف این سازمان خواند وتصریح کرد: به منظور جلوگیری از ورود خسارت توسط آفات، بیماریها، علفهای هرز و سایرعوامل خسارت زا، سازمان حفظ نباتات به مراقبت از محصولات کشاورزی پرداخته است.

وی افزود: از طریق شبکه های مراقبت و پیش آگاهی، روشهای غیرشیمیایی و درصورت لزوم روش سمپاشی به کشاورزان جهت جلوگیری از ورود خسارت به محصولات کشاورزی توصیه می شود.

دارابی اعلام کرد: کلیه سمومی که مجاز به وارد شدن به کشور و یا تولید و توزیع در داخل کشور هستند، باید مجوز و پروانه لازم را از سازمان حفظ  نباتات اخذ کنند.

وی با اشاره به اعمال مقررات بهداشت گیاهی توسط این سازمان درسطح کشور، اظهارداشت: کلیه کالاهای وارداتی با منشاء کشاورزی و خوراکی که بین کشورها جابجا می شوند با انجام آزمایشات مورد بررسی بهداشتی قرار می گیرند تا از نبود آلودگی قرنطینه ای در واردات و صادرات کالا اطمینان حاصل شود.

رئیس سازمان حفظ  نباتات کشور در پایان افزود: شرایط کالاهایی که منشاء کشاورزی داشته و به صورت ترانزیت از خاک کشورعبورمی کنند نیز توسط سازمان حفظ نباتات تعیین و تایید می شود.

کد خبر 689209

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha